Olen biologian didaktiikan professori Helsingin yliopistossa. Tutkimusalaani kuuluu myös kestävän kehityksen kasvatus. Tutkimusintressini liittyvät biologian tiedonalan opetuksen haasteisiin, tutkimukselliseen ja oppilaskeskeiseen lähestymistapaan opetuksessa. Tutkin myös koulumaailmaa ja sen toimintaa; millaisia lähestymistapoja biologian ja kestävän kehityksen opetuksessa käytetään, miten opettajat ja oppilaat ne kokevat, ja millaisia vaikutuksia lähestymistavoilla on esimerkiksi oppilaiden kiinnostuksen, arvojen, asenteiden, pystyvyysuskomusten, toiminnan ja oppimisen kannalta.
Olen myös kiinnostunut erilaisten oppimisympäristöjen merkityksestä kokemuksellisessa oppimisessa, kuten koulun ulkopuolella oppimisesta. Tutkimuksessa pyritään löytämään sellaisia näkökulmia ja toimintamalleja, joiden avulla opetusta on mahdollista kehittää.
Biologian didaktiikan professori
Helsingin yliopisto
FT
Johtoryhmän jäsen, (aiemmin tutkimuksen koordinaatioryhmän jäsen)