Olen tohtorikoulutettava Aalto-yliopiston insinööritieteiden korkeakoulussa. Työkuvaani kuuluu myös poikkitieteellisen Sustainable Global Technologies -ohjelman kurssien suunnittelu ja koordinointi. Tutkin väitöskirjassani ongelmaperustaisen oppimisen roolia kestävän kehityksen opetuksessa ja oppimisessa insinöörikoulutuksessa. Tutkimukseni kohdistuu erityisesti eurooppalaisten ja kehittyvien maiden yliopistojen välisiin opetuksen kehittämishankkeisiin.
Avainsanat: kestävyysopetus, ongelmaperustainen oppiminen, kestävyysosaaminen
Tohtorikoulutettava
Aalto-yliopisto
KTM
Jäsen
Karvinen, M., Renko, J., Kaikko, A., and Keskinen, M. (2020). Vesialan tulevaisuuden huipputekijä syntyy koulutuksen ja työelämän yhteispelillä. Vesitalous 6/2020, pp. 20–27.
Renko, J., Kaikko, A., Karvinen, M. and Keskinen, M. (2020). Aalto-yliopiston Vesi- ja ympäristötekniikan maisteriohjelman sidosryhmäselvitys 2019–2020: Alan tulevaisuus, osaamistarpeet ja vastavalmistuneiden rooli. Aalto University online publication. ISBN 978-952-60-3785-1.
Renko, J. (2019). Diversifying Livelihoods in Remote Areas – Facilitating conditions and barriers to successful community-based tourism enterprise: A case study on Mayan village El 20 de Noviembre, Mexico (Master’s thesis). Aalto University School of Business. Permanent link to this item: http://urn.fi/URN:NBN:fi:aalto-201905263198