Olen tohtorikoulutettava Aalto-yliopistossa, Insinööritieteiden korkeakoulussa. Työnkuvaani kuuluu myös Vesi- ja ympäristötekniikan WAT-maisteriohjelman koordinointi ja kehittäminen, ja olen saanut myös hoitaa ohjelmassa yliopisto-opettajan sijaisuutta vuosina 2019–2021.
Tutkin kestävän kehityksen opetusta ja oppimista yliopistokoulutuksessa sekä kestävyysosaamisen roolia valmistumisen ja alku-uran siirtymävaiheessa. Tutkimukseni kohdistuu erityisesti vesi- ja ympäristö(tekniikan) alaan, mutta olen kiinnostunut laajasti kestävyyden sisällyttämisestä korkeakoulutukseen: Minkälaista osaamista yliopistoissa opetetaan / tulisi opettaa, jotta opiskelijat olisivat valmiita ja halukkaita muuttamaan käytäntöjä ja ymmärtäisivät laaja-alaisesti toimintansa vaikutuksia? Mitä haasteita opettajat kohtaavat kestävyyden integroinnissa ja miten heitä voisi tukea esimerkiksi pedagogisen tuen ja koulutuksen kautta? Ja toisaalta, miten työelämässä osataan ottaa vastaan ja hyödyntää vastavalmistuneiden tietotaitoa? Pohjoismainen yhteistyö on myös lähellä sydäntäni, ja tuo tutkimukseenikin pohjoismaisen vivahteen.
Avainsanat: korkeakoulutus, kestävyyskoulutus, työelämätaidot, kestävyysosaaminen, laadullinen tutkimus
Tohtorikoulutettava
Aalto-yliopiston Insinööritieteiden korkeakoulu, Rakennetun ympäristön laitos
FM, biologi
Perustajajäsen, johtoryhmän jäsen